Monday, September 28, 2009

Dr Abdullah Daud : Bekas Tahanan ISA

Pada 17 September 2009, lebih kurang pukul 4.30 saya bersama sahabat-sahabat Pemuda PAS johor telah mengunjungi Dr Abdullah Daud yang baru dibebaskan daripada tahanan ISA pada hari Selasa yang lalu. Pertama kali bertemu dengan beliau pada petang tadi memberikan saya satu semangat baru dalam perjuangan apabila melihat beliau cukup tenang dan tabah dalam menghadapi ujian daripada Allah S.W.T.

Sebelum ini saya membayangkan bahawa Dr Abdullah seorang yang berbadan besar, bengis, ganas dan sukar untuk ketawa mahupun tersenyum namun ia terus meleset apabila saya melihat beliau keluar daripada pintu Masjid berdekatan rumah beliau selepas solat Asar.

Justeru saya terfikir, apakah ini dia orang yang cukup ditakuti oleh kerajaan yang memerintah negara ini. Apakah sukar untuk membicarakan orang seperti ini di mahkamah sekiranya dia benar-benar terlibat dengan gerakan yang akan menggugat keselamatan negara?.

Dr Abdullah dipisahkan daripada iseri dan anak-anak dengan penuh trajis dan kejam tanpa meninggalkan khabar berita melainkan ditakut-takutkan dan diugut oleh SB sepanjang masa. Dr Abdullah, seorang penyarah di Universiti Teknologi Malaysia, Skudai telah diberhentikan kerana kononnya teribat dengan JI. Kini, beliau bebas dan tidak ada apa-apa kesalahan yang dilakukan oleh beliau. Kerajaan Malaysia dan UTM jangan buat tidak nampak sahaja dengan apa yang berlaku.

Saya telah memberikan keyakinan kepada Dr Abdullah untuk bersama memperjuangkan hak beliau di UTM termasuk bantuan guaman.Mudah-mudahan Allah bersama dengan kita dalam menentang kerajaan yang zalim ini.

Catatan Khairul Faizi



2 comments:

Anonymous said...

Ya Allah, ini ke orangnya yang dikatakan pengganas?..

Nampak lembut dan tenang saja orangnya..semoga beliau mendapat pembelaan sewajarnya...amin

Anonymous said...

Salam,

Artikel yang menarik tuan..
Jika tak keberatan layari Neutral Daily sekarang dan linkkan blog kami di blog anda.
Terima Kasih..

"Informasi Neutral Tanpa Kepentingan"
http://neutraldaily.blogspot.com/