Monday, May 11, 2009

Hakikat dan Tindakan

RUJUKAN: Hakikat Dan Tindakan
By: Bro Xenan

Menerima Hakikat


"Aku dah tak percaya kepada sistem..kerana sistem itu telah dirogol dan perkosa oleh Umno dan Barisan Nasional. Bukan setakat UBN…cabang eksekutif juga bertindak menjadi perogol dan peliwat sistem. Dan aku juga sudah tidak mengharapkan cabang kehakiman dapat bertindak secara rasional. Kerana kehakiman juga telah dirogol dan diperkosa oleh UBN"

Kebelakangan ini suara kekecewaan pada Malaysia makin kedengaran.Bertambah dengan krisis di Perak dan rentetan peristiwa membawa pertanyaan pada rakyat "Adakah Malaysia menuju kepada "a failed state"?. Sila lah jawab sendiri berdasarkan fakta2 yg ada sekarang.Mohon jgn jawab dengan keinginan dan nafsu anda walaupon nafsu berbaik sangka sekalipon.

PRU13

Ada juga yang menjawab " Tunggu la PRU13 nanti.Rakyat akan membalas".Persoalanannya,

1.Benarkah pada PRU13 PR akan membentuk Kerajaan?

Harapan :
PRU13 akan berjalan dengan adil.
1. Kita akan tuntut penggunaan dakwat jari.
2. Kita tuntut penghapusan undi pos.
3. dll tuntutan yg rata2 dah berumur lebih dari 20 tahun.
Dengan kuasa rakyat, kerajaan PR akan dapat membentuk Kerajaan.

Hakikat :
1. Dakwat jari telah pon diisytihar akan diguna pd PRU12 tetapi di mansuh pada saat2 akhir dengan alasan kelakar.
2. Dah 50 tahun pilihanraya, undi pos tak pernah dimansuh.
3. Kerajaan BN wajib akan membuat persempadanan baru pilihanraya untuk memecah2kan sokongan rakyat.Telah pon dibuat pada PRU11.
4. Rampasan kuasa di Perak membuktikan UBN akan melakukan apa sahaja demi memenangi PRU13 nanti.Tiada halal haram dalam kamus UBN

Masih percaya PR akan menang?Menang PRK mungkin boleh tetapi menang PRU13 bolehkah?

Paling penting bagaimanakah adun PR mampu membela nasib anda dalam situasi sekarang, tambahan di negeri2 bukan pakatan?Sila perhati perkataan "situasi sekarang" supaya tidak salah faham.

Masih mahukah kita menunggu PRU13 untuk bertindak?

Berita Ajaib

Di kala begitu banyak keburukan UBN dilakukan, muncul pula tindakan ajaib dari UBN.Sila turuti berita ini

3/5/09 Kota Alam Shah assemblyman M. Manoharan will decide whether he will quit after meeting party chairman Karpal Singh on May 19.

Reaksi UBN

6/5/09 "Saya tidak ikut ugutan, dia ditahan di bawah ISA atas sebab-sebab tertentu, kerana pilihan raya kecil nak bebaskan dia, (ugutan itu) tak makan dengan Menteri Dalam Negeri sekarang, pertimbangan saya ialah asas-asas yang telah pun dibina selama ini perlu dihormati," katanya

Tetapi hasilnya,

9/5/09 Tiga baki pemimpin Hindraf yang dibebaskan ialah K. Vasantha Kumar, 36, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah, M. Manoharan, 48, penasihat undang-undang pertubuhan itu, P. Uthayakumar, 47.


Adakah manoharan sudah didapati tidak berbahaya? Atau dibebaskan kerana takutkan pilihanraya? Ini kah yg dinamakan tektik tawar menawar dr rakyat kepada UBN?Taktik yg dicari2 selama ini?

Sila lah nilaikan sendiri.


Tahanan ISA yg lain

Siapa pula yang nak membela nasib tahanan yang lain.Manoharan mungkin bertuah punyai kerusi Adun untuk diugut-ugut.Bagaimana kah dengan yang lain?Mungkin kah PAS/PKR boleh mengorbankan kerusi adun untuk mengugut2 bagi pembebasan tahanan2 ini?

Masih mahukah kita menunggu PRU13 untuk bertindak?

Sekali lagi, sila jawab berdasarkan fakta dan rekod..bukan harapan.

Kalau sudah menjawab mohon masuk ke sini untuk beri pandangan.

Xenan

No comments: