Sunday, May 10, 2009

Kritikan dan Jawapan (1)

Quote: awek_itu : "wa rasa drp terpkasa letak jwtn better YB tu jadikan family tahanan ISA sgb kelaurga angkat.. tolong mana yg patut.. sediakan segala keperluan harian."

Saya menjawab: keluarga tahanan ISA ni bukan mintak simpati dari segi harta benda. kalau ayah saudari atau anak saudari yang ditahan dalam tahanan ISA, tidak dibicarakan, malahan layanan tidak diberikan setimpal dengan layanan tahanan ISA yang lain, apa kah perasaan saudari? misi kami cuma menyasarkan pada dua orang tahanan ISA ini dahulu. this is only the beginning. lihat gambar shuhaib disebelah. pandang dalam mata anak muda ini.. dan cuba selami jiwanya. tergamakkan saudari berkata.."ini sahaja yang kami mampu berikan setakat ini.. cuma sedikit belanja sekolah dan beberapa barang kelengkapan harian.." (rujuk http://lailagmi.blogspot.com)


sedangkan disini, saudari punya pilihan untuk melakukan seseuatu yang lebih dari itu. saudari dan segenap pembaca, boleh melakukan LEBIH dari itu. we can all fight for justice. kita boleh mendesak barisan pimpinan untuk bertindak lebih agresif dari sekadar membuat demo2 dijalanraya. kita boleh mendesak mereka memberikan sebenar2 pengorbanan sebagai seorang pemimpin. dan itu adalah hak kita sebagai rakyat. kita sudah berhempas pulas menaikkan mereka sebagai pemimpin, tiba masanya untuk pemimpin menunjukkan keikhlasan mereka dalam menegakkan keadilan.

and if i might add, this is not a 'lost cause'. kita dah rancang dengan teliti. kempen fasa sekarang ini, adalah kempen mencari sokongan dan pendedahan kepada rakyat. fasa memberi kefahaman kepada para ahli dan penyokong pakatan rakyat. strategi telah disusun dan dibentangkan dalam posting disini.. hati kita merintih simpati akan saudara2 yang dianiaya, tapi otak kita harus bijak melakar strategi. kami tak kenal pun dua orang tahanan ISA yang menjadi tumpuan kami. langsung tak pernah berjumpa.hanya melalui lawatan blog. tapi kami yakin, kita semua harus bersatu dalam menegakkan keadilan. justice for all, regardless who you are. . please.. have some faith..

terima kasih atas perhatian dan kritikan saudari.

No comments: