Wednesday, May 13, 2009

Mari jawab soalan.

1. Untuk apa sebenarnya petition ni? adakah dikeluarkan oleh majlis bertindak mana-mana parti? adakah dikeluarkan oleh mana2 ulama atau majlis syura?


a) Petisyen ini sebenarnya mendesak Pakatan Rakyat(PR) meleburkan sekurang-kurang 2 kerusi untuk mengugut kerajaan Barisan Nasional melepaskan tahanan ISA.


b) Ini adalah gerakan civil (civil movement) atau gerakan rakyat peduli akan nasib tahanan ISA.Sesiapa yang sedar boleh menyertai kami.Ia terbuka tanpa mengenal batasan kaum dan agama.Maka,kami bukan dari mana-mana badan pertubuhan NGO atau parti politik.


c) Oleh kerana kami ini civil movement,kami tidak terikat dengan mana-mana ulama atau yang dikatakan 'majlis syura'.Kami mengalu-alukan ulama,'majlis syura', paderi,sami buddha dan

lain-lain menyertai kami.


2. Mestikah sebuah petisyen atau usul untuk menyokong keadilan itu datang dari badan-badan yg berjenama atau hanya lahir dari autoriti-autoriti tertentu?

Oh tidak semestinya.Ini adalah gerakan rakyat yang sedar.Walaupun kami bermula sedikit,atas
nama kesedaran,rakyat mula mengorak langkah bersama kami.Setakat hari ini sudah 100 orang
menandatangani petisyen kami.Mari bersama kami.Title rakyat itu sendiri adalah jenama yang
menggerunkan.'People Power' lah yang meruntuhkan kerajaan beraja Peranchis, memerdekakan
Amerika Syarikat dari British dan membuatkan Queen of England tunduk dan patuh dengan
perlembagaan rakyat Great Britain.



MARI TANDATANGANI PETISYEN KAMI


IUS










3 comments:

Anonymous said...

Knp x suruh UMNO jer yg korbankan kerusi mrk demi tahanan ISA... berani ker mereka, jika mereka pun mempunyai hati dan perasaan. UMNO juga manusia spt tahanan2 tu..
Nak x mereka lepaskan 2 kerusi mereka, tidak sama sekali kan, jadi jgn la suruh PAS/PKR lepaskan..

Suhaimi Said said...

Memang aku anti-ISA, memang aku nak lihat Akta jahat tu dimansuhkan, memang aku nak tengok Kamunting ditutup for good.

Kekadang terfikir jugak. Kalau golongan pembangkang tanpa salah tanpa bicara boleh disumbat hingga bertahun-tahun ke Penjara Kamunting, tak ndak ke kita tengok Menteri-Menteri tu turut disumbat kesana bila kita perintah nanti?

Mereka lagi banyak salah, rasuah dan ada yg terlibat dgn pembunuhan, penipuan, skandal yang merosakkan negara dan ekonomi negara.

Rakyat susah, mereka senang lenang. Mari kita sumbat mereka ke dalam Penjara Kamunting!

Anonymous said...

Atok nenek aku PAS,Mak bapak aku PAS,adik abang aku PAS sepupu aku PAS aku pun sokong PAS tapi aku keliru dan heran kenapa mesti demontrasi kenapa asyik mencerca kerajaan pilihan rakyat kalau bukan rakyat yg undi macam mana BN nak menang.Kenapa kita tak buat sesuatu yang lebih baik tingkat kan ekonomi bangsa tingkatkan taraf akademik bangsa tingkatkan daya saing bangsa tunjukkan pada musuh kita lebih baik disemua segi tawan hati rakyat secara lebih lembut supaya dalam pilihanraya sterusnya ia akan menjadi kayu ukur kecemerlanagn kita.Kenapa Mat Sabu kecundang kalau dia betul betul baik dan bagus serta mantap tapi beliau gagal menawan rakyat yang pernah memberi kemenangan pada beliau.Jawaban yang pasti ....beliau gagal melaksanakan tanggung jawab pada rakyat yang telah mengundi beliau.Aku sokong PAS tapi bukan pakatan rakyat.